Dietetyczny deser z truskawkami i persymoną bez cukru

środa, 18 lutego 2015

Ostatnie tygodnie to przede wszystkim słodycze: Tłusty Czwartek i Walentynki. To oznaczało jedzenie ciężkich i  kalorycznych słodkości na potęgę. Dlatego, gdy znów przyszło mi przygotowywać deser postanowiłam, że tym razem będzie lekki i niskokaloryczny! Wyciągnęłam więc z zamrażarki truskawki, które schowałam tam latem, umyłam i obrałam persymony i przygotowałam jogurt z przyprawami. Powstał pyszny fit deser, którym dziś się z Wami podzielę.










Lekki deser z truskawkami, persymona i jogurtem bez cukru


Składniki:
2 średnie persymony,
200 g mrożonych truskawek,
500 ml gęstego jogurtu, ale nie greckiego,
spora szczypta kardamonu,
szczypta cynamonu, 
garść uprażonych płatków migdałów,


Przygotowanie:

1.  Truskawki rozmrozić i zblendować.
2.  Persymony obrać ze skórki i zblendować.
3.  Jogurt wymieszać z przyprawami.
4.  W szklankach lub innych naczyniach ułożyć warstwy: jogurtową, truskawkową, znów jogurtową i persymonową. Na wierzchu posypać prażonymi migdałami.

Smacznego!




6 komentarzy:

  1. Idealnie się prezentuje i pewnie tak właśnie smakuje, biorąc pod uwagę składniki jakie w sobie zawiera :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny pomysł :) Ja już nie mogę doczekać się sezonu truskawkowego ! A to dopiero luty :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Deser wygląda fantastycznie, na pewno jest wyborny:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Deser wygląda nie tylko fantastycznie , ale wręcz obłędnie! Wyobrażam sobie jak musiał smakować, ach;))

    OdpowiedzUsuń
  5. Tą z Ekwadoru też mam ale płaciłam za nią 3,49zł.. Zazdroszczę Ci takiej promocji - u mnie znowu te czekolady schowali ;/

    OdpowiedzUsuń