Sałatka do pracy - Tips & Tricks

czwartek, 21 sierpnia 2014

Wymyślanie sałatek do pracy sprawia mi ogromną frajdę. Większość z nich niestety nie trafia tu na bloga, gdyż o 6 rano nie bardzo mam siłę myśleć o robieniu zdjęć jedzeniu, jestem zbyt zaspana, żeby kombinować. Stąd tak niewiele sałatek do pracy się tu pojawia.  Chciałabym Wam to jednak wynagrodzić i oto przygotowałam sałatkowy przewodnik, który być może pomoże Wam przejść na sałatkową stronę mocy!




Sałatkowe Tips & Tricks
  • Nie kupuj gotowych sałatek do pracy - są wypchane kapustą bądź prawie samą sałatą i kilkoma warzywami i kosztują fortunę!
  • Przepis na sałatkę wymyśl dzień przed pracą, niektóre warzywa możesz przygotować dzień wcześniej, rano połącz wszystkie składniki. Przygotowanie całości nie zajmuje z reguły więcej niż 15 minut. 
  • Składnikami, które możesz dodać do sałatek są owoce i orzechy. Osobiście lubię połączenia słodko-słone i często je wykorzystuję Ty też możesz. 
  • Żeby nie czuć głodu po sałatce ugotuj  do niej trochę razowego makaronu (garść w zupełności wystarcza) możesz tez zrobić większą porcję i podzielić sobie ją w pracy.
  • Do przygotowywania sałatek wykorzystuj gotowe mieszanki sałat, są umyte i gotowe do spożycia, latem kupuj sałatę maślaną i podrzyj ją na kawałki przed dodaniem.
  • Łącz produkty, które akurat masz w lodówce, często są to przypadkowe połączenia smakowe, które okazują się być rewelacyjne.
  • Unikaj gotowych sosów do sałatek, są niezdrowe - zawierają konserwanty, syrop glukozowo- fruktozowy (fuj!) i duże ilości soli. Zamiast tego kupuj dobrej jakości, gęsty sos balsamico lub mieszaj oliwę z ziołami.
  • Sałatka nie zawsze musi być wytrawna. Latem, gdy dostępne są sezonowe owoce robienie owocowych sałatek to mus!
  • Sałatka będzie zdrowsza jeśli zamiast majonezu dodasz do niej jogurt.
  • Dodawaj do sałatek kiełki. Są bardzo zdrowe, zawierają niezbędne witaminy i minerały, do tego chrupią i są smaczne.
  • Sałatki pomogą Ci zrezygnować z zapychania się pieczywem

Moje sałatki często pojawiają się na moim Instagamie!  Zapraszam Serdecznie!





Sałatka do pracy z brokułami, serem cheddar i papają


Składniki:
kilka różyczek brokuła,
50 g sera cheddar,
ok 100 g papaji,
30 g czerwonej kapusty,
6-8 pomidorków koktajlowych,
2 garści mieszanki sałat,
mała garstka kiełków słonecznika,
gęsty sos balsamico.

Przygotowanie:

  1. W niewielkim garnku zagotowujemy wodę i wrzucamy różyczki brokuła, gotujemy przez kilka minut, aż zmiękną, po czym odławiamy i wkładamy do zimnej wody celem zblanszowania. Pozostawiamy do ocieknięcia i wrzucamy na samym końcu do sałatki.
  2. Ser kroimy w kostkę, podobnie papaję.
  3. Czerwoną kapustę drobno szatkujemy.
  4. Pomidorki kroimy na połówki
  5. Wszystkie składniki łączymy i zapieramy w pudełku do pracy

Smacznego!

Sałatka zamiast kanapki!

No Comments Yet, Leave Yours!